WEBINAR: Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022
Ώρες: 11.00-14.00
ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ: ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΡΥΦΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ
Από την παλαιολιθική περίοδο παρατηρούμε ότι η ζωγραφική αποτέλεσε την πρώτη τέχνη του ανθρώπου και άρχισε μαζί με την ύπαρξή του πάνω στη γη. Αποτέλεσε τον τρόπο έκφρασής του. Ο πρώτος χώρος για να εκφράσει τον εσωτερικό του κόσμο ήταν το περιβάλλον του και ο τόπος διαμονής του (σπήλαια,πέτρες, κορμοί δέντρων..).
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Το ιχνογράφημα θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα μέσα που χρησιμοποιεί ένα παιδί για να εκφραστεί. Μέσα από το παιδικό σχέδιο μπορούμε να πάρουμε πολλές πληροφορίες για τη νοητική και συναισθηματική του κατάσταση, αλλά και για την προσωπικότητά του.
Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Τα παιδιά ζωγραφίζουν µέσω της µνήµης, της φαντασίας και της πραγµατικότητας. Πολλά παιδιά δυσκολεύονται να ζωγραφίσουν κάτι, κάνοντας χρήση µόνο της φαντασίας τους. Το αν και κατά πόσο ένα παιδί χρησιµοποιεί τη φαντασία του στη ζωγραφική επηρεάζεται και από αναπτυξιακούς παράγοντες.
Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΑ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΟΣ
Η ζωγραφική για το παιδί είναι τρόπος έκφρασης που την χρησιμοποιεί για να εκφράσει τον εσωτερικό του κόσμο και την ανάγκη του για επικοινωνία. Στην προσχολική και την παιδική ηλικία έχουμε συνεχείς μεταλλαγές βιωμάτων και συναισθημάτων. Γι αυτό τον λόγο παρατηρούμε και ραγδαίες αλλαγές στο σχέδιο τους.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
Όταν ένα παιδί θέλει να εκφραστεί μέσα από τη ζωγραφική, επιλέγει το εργαλείο που ταιριάζει καλύτερα στον χαρακτήρα του αλλά και στην έμπνευση της στιγμής. Από το εργαλείο που θα επιλέξει και τον τρόπο που θα το χρησιμοποιήσει, μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικές ενδείξεις και να κατανοήσουμε τα συναισθήματά του.
ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Το παιδικό σχέδιο αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως τεστ μέτρησης της νοημοσύνης των παιδιών. Αργότερα, αποδείχθηκε ότι δεν φαίνεται μόνο η γραφική ικανότητα αλλά εκφράζει όλη την προσωπικότητα του παιδιού και τα συναισθήματα που του προκαλούν οι καταστάσεις που βιώνει.
ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Έχοντας ως κριτήριο ορισμένα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής προσέγγισης των παιδιών, μπορούν να ταξινομηθούν σε συγκεκριμένους τύπους ιδιοσυγκρασίας. Οι πολύτιμες αυτές ενδείξεις για την ιδιοσυγκρασία και τον χαρακτήρα, που προκύπτουν από τα σχέδια και τις ζωγραφιές, βοηθούν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να σχεδιάσουν πιο ταιριαστές δραστηριότητες για τα παιδιά.
ΤΟ ΜΟΥΤΖΟΥΡΩΜΑ (1-3 ΕΤΩΝ): ΕΞΕΛΙΞΗ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Το μουτζούρωμα είναι η αρχή της περιπέτειας, της δημιουργίας του γραπτού λόγου που θα μετατραπεί σε επικοινωνία. Ο τρόπος με τον οποίο μουτζουρώνει γίνεται ο καθρέφτης που αντανακλά όλα του τα συναισθήματα. Η μη γλωσσική επικοινωνία σε αυτή την ηλικία είναι απαραίτητη για να μπορέσει το παιδί να εκφράσει όλο τον εσωτερικό του κόσμο και να μπορέσει να μεταδώσει την ένταση των συναισθημάτων του.
ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΤΖΟΥΡΩΜΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ (3-4 ΕΤΩΝ): ΕΞΕΛΙΞΗ, ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ, ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΖΩΩΝ
Μετά τη φάση της μουτζούρας, το παιδί επεξεργάζεται αυθόρμητα ένα νέο τρόπο να σχεδιάζει τουλάχιστον δύο τύπους αντικειμένων: σχήματα και μορφές.
ΜΟΡΦΕΣ: Δημιουργούνται πρωτότυπες διασταυρώσεις, σχηματίζονται όλο και πιο εξατομικευμένες κατασκευές. Τάση για επανάληψη απλών μορφών (γεωμετρική περίοδος).
ΣΧΗΜΑΤΑ: Τελειοποίηση μορφών, ανεπτυγμένη έννοια αισθητικής, η κόλλα χρησιμοποιείται πλεόν ως σκηνικό με εικόνες από την καθημερινή ζωή του παιδιού ή με τις φαντασιώσεις του.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ (4 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩ): ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΟΛΙΚΩΝ TEST: ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΙΓΟΥΡΑΣ, ΔΕΝΤΡΟΥ, ΣΠΙΤΙΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Το παιδικό ιχνογράφημα είναι ένα από τα βασικότερα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι θεραπευτές παιδιών και οι παιδοψυχολόγοι για να κατανοήσουν τον ψυχισμό των παιδιών. Είναι ένας από τους βασικούς τρόπους επικοινωνίας των παιδιών μέσω του οποίου μπορούμε να διακρίνουμε τις επιθυμίες, τα συναισθήματα, τις ανάγκες, τους φόβους,τα άγχη που τυχόν αντιμετωπίζουν τα παιδιά. Τα προβολικά τεστ μας δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίσουμε εις βάθος το ίδιο το παιδί.
ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΜΙΛΑ… ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, ΑΔΕΡΦΙΑ, ΔΙΑΖΥΓΙΟ, ΔΕΠΥ, ΚΑΚΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΓΧΗ ΚΑΙ ΦΟΒΟΙ…
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΒΟΗΘΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ!
Κόστος συμμετοχής: 15 ΕΥΡΩ
(Πιστοποιητικό συμμετοχής, χρήση ηλεκτρονικών πλατφόρμων και το υλικό του σεμιναρίου σε ηλεκτρονική μορφή)
Απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, βοηθούς παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας, γονείς παιδιών έως και την ΣΤ δημοτικού και κάθε ενδιαφερόμενο.
Διαδικασία δηλώσεων συμμετοχής:
Με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην διεύθυνση This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. : Όνοματεπώνυμο, κινητό τηλέφωνο & απόδειξη κατάθεσης αντιτίμου.
(Σε περίπτωση που κάνετε έμβασμα από διαφορετική τράπεζα είναι επιπλέον 3 ευρώ για τα τραπεζικά έξοδα ή πρέπει να επιλέξετε όλα τα έξοδα της συναλλαγής να είναι δικά σας. Σε διαφορετική περίπτωση η εγγραφή δεν θεωρείται ολοκληρωμένη.)
Πληρωμή με μετρητά ή κάρτα Αναξαγόρα 1, Ταύρος 2ος όροφος. Καθημερινά 15.00-18.00.
Υλικό για ανάλυση:
Σε ξεχωριστές κόλλες χαρτί παροτρύνετε τα παιδιά να ζωγραφίσουν την οικογένεια τους, ένα δέντρο, τον εαυτό τους και το σπίτι τους, χωρίς καμία διευκρίνιση.
Προαιρετικά μπορείτε να στείλετε υλικό από ζωγραφιές των παιδιών της τάξης σας ή των παιδιών σας ώστε να τις αναλύσουμε μαζί!
Λίγα λόγια για την επιμελήτρια του σεμιναρίου:
Η Ζωγράφου Σοφία είναι παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας με μεταπτυχιακό στην παιδαγωγική μέσω καινοτόμων τεχνολογιών και βιοϊατρικών προσεγγίσεων (κατεύθυνση προσχολικής αγωγής). Έχει εξειδίκευση στην ψυχιατρική του παιδιού και του εφήβου, καθώς επίσης και στην οργάνωση και διοίκηση εκπαιδευτικής μονάδας. Δραστηριοποιείται στον χώρο της προσχολικής αγωγής για μια δεκαετία.
Τον Απρίλη του 2013 δημιουργεί και διαχειρίζεται την εκπαιδευτική σελίδα «Προσχολική αγωγή». Σκοπός της «Προσχολικής Αγωγής» είναι η ενημέρωση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας, των γονέων αυτών αλλά και όσων έρχονται καθημερινά σε επαφή με παιδιά αυτής της τόσο τρυφερής ηλικίας.
Είναι εν ενεργεία καθηγήτρια πανεπιστημιακών μαθημάτων και υπεύθυνη κατατακτηρίων εξετάσεων σε φροντιστηριακό όμιλο, ενώ στο παρελθόν έχει διατελέσει καθηγήτρια μαθημάτων ειδικότητας στο τμήμα βρεφονηπιοκομίας του 3ου ΕΠΑ.Λ. Περιστερίου.
Από το 2018, σε συνεργασία με το χώρο εκπαίδευσης και δημιουργίας “Ώρα Μελέτης”, είναι εισηγήτρια παιδαγωγικών σεμιναρίων όπου απευθύνονται σε επιστήμονες της εκπαίδευσης (φοιτητές κι αποφοίτους), σε γονείς και σε κάθε ενδιαφερόμενο που θα ήθελε να έρθει σε, εις βάθος, επαφή με το γνωστικό αντικείμενο.
Powered by iCagenda
Add comment