ΕΤΗΣΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Live: Σάββατο 25.9.2021 10.30-15.30
E-class: 25.9.2021-2.10.2021
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Έννοια, σκοπός και ιστορική εξέλιξη του θεσμού της προσχολικής εκπαίδευσης.
ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ- ΘΕΜΕΛΙΩΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.
Lev Vygotsky, Jean Jacques Rousseau, Rachel & Margaret McMillan, John Bowlby, Jean Piaget, Maria Montessori, Friedrich Froebel, Ovide Decroly, Jerome Bruner.
ΈΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ.
«Οργάνωση» είναι ένα σύνολο διαδικασιών ή ενεργειών που συγκροτούν και τελειοποιούν τις σχέσεις των μερών του όλου. Η καλή οργάνωση αποτελεί ρυθμιστική ενέργεια που αφορά σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και πραγμάτων.
Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ.
Ο παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας βοηθά στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού και ενθαρρύνει την ενεργητική μάθηση. Η προετοιμασία του κρίνεται απαραίτητη πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ/ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ.
Μέσα σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, η εκπαιδευτική διαδικασία ενισχύεται. Το παιδί πρέπει να βρίσκεται σε έναν χώρο που του προσφέρει ασφάλεια, οικειότητα και ερεθίσματα.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Αναφορά στο Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών), στο Π.Π.Π.Σ. (Παιδαγωγικό Πρόγραμμα Παιδικών Σταθμών) και το νέο πρόγραμμα σπουδών του Παιδικού Σταθμού «Κυψέλη».
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οφείλει να ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά της κάθε ηλικίας και να προσφέρει ερεθίσματα που θα βοηθήσουν το παιδί στην συναισθηματική, κοινωνική και ψυχοσωματική του ανάπτυξη.
ΤΟΜΕΙΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ψυχοκινητικός, αισθητηριακός, νοητικός, κοινωνικο-συναισθηματικός τομέας. Αναφορά στον προφορικό λόγο-ανάγνωση- γραφή, φυσικές επιστήμες, μαθηματικές έννοιες, αισθητική αγωγή….
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Το ημερήσιο πρόγραμμα πρέπει να είναι ελαστικό, ευέλικτο και εφευρετικό. Περιλαμβάνει την καθημερινή λειτουργία και οργάνωση του σταθμού, καθώς και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ- Η ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT.
Η μέθοδος Project είναι μία ανοιχτή διαδικασία μάθησης τα όρια και οι διαδικασίες της οποίας δεν είναι αυστηρά καθορισμένα και εξελίσσεται ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων. Συνιστά μια ομαδική διαδικασία μάθησης, όπου συμμετέχει ενεργά, ρυθμιστικά και αποφασιστικά όλη η ομάδα.
ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Η εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην προσχολική εκπαίδευση αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ.
Αναφορά σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες, τεχνικές και μεθόδους για την ελεύθερη έκφραση των μικρών παιδιών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ
Στο 2ο μέρος του σεμιναρίου θα μάθουμε να δημιουργούμε γρήγορα και εύκολα διαδραστικά παιχνίδια μέσω του Power Point.
ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ(σε ηλεκτρονική μορφή):
Κόστος συμμετοχής : 30 ευρώ
Διαδικασία δηλώσεων συμμετοχής:
Με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην διεύθυνση This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. : Όνοματεπώνυμο, κινητό τηλέφωνο & απόδειξη κατάθεσης αντιτίμου.
(Σε περίπτωση που κάνετε έμβασμα από διαφορετική τράπεζα είναι επιπλέον 3 ευρώ για τα τραπεζικά έξοδα ή πρέπει να επιλέξετε όλα τα έξοδα της συναλλαγής να είναι δικά σας. Σε διαφορετική περίπτωση η εγγραφή δεν θεωρείται ολοκληρωμένη.)
Πληρωμή με μετρητά ή κάρτα Αναξαγόρα 1, Ταύρος 2ος όροφος. Καθημερινά 15.00-18.00.
Λίγα λόγια για την επιμελήτρια του σεμιναρίου:
Η Ζωγράφου Σοφία είναι παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας με εξειδίκευση στην ψυχιατρική του παιδιού και του εφήβου. Δραστηριοποιείται στον χώρο της προσχολικής αγωγής για μια δεκαετία.
Τον Απρίλη του 2013 δημιουργεί και διαχειρίζεται την εκπαιδευτική σελίδα «Προσχολική αγωγή». Σκοπός της «Προσχολικής Αγωγής» είναι η ενημέρωση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας, των γονέων αυτών αλλά και όσων έρχονται καθημερινά σε επαφή με παιδιά αυτής της τόσο τρυφερής ηλικίας.
Είναι εν ενεργεία καθηγήτρια πανεπιστημιακών μαθημάτων σε φροντιστηριακό όμιλο ενώ στο παρελθόν έχει διατελέσει καθηγήτρια μαθημάτων ειδικότητας στο τμήμα βρεφονηπιοκομίας του 3ου ΕΠΑ.Λ. Περιστερίου.
Από το 2018, σε συνεργασία με το χώρο εκπαίδευσης και δημιουργίας “Ώρα Μελέτης”, είναι εισηγήτρια παιδαγωγικών σεμιναρίων όπου απευθύνονται σε επιστήμονες της εκπαίδευσης (φοιτητές κι αποφοίτους), σε γονείς και σε κάθε ενδιαφερόμενο που θα ήθελε να έρθει σε, εις βάθος, επαφή με το γνωστικό αντικείμενο.
Powered by iCagenda
Add comment